KÖFTE NASIL SAKLANIR


Geçen gün yapmış olduğum maden sulu köfte tarifindeki gibi ,hazırladığınız köfteleri nasıl saklayabileceğinize örnek vermek için bu fotoğrafla beraber tekrar yazmak istedim.

Her türlü köfte çeşidini bu yolla dondurabilirsiniz,sadece dondurucuya koyduğum köftelerde yumurta olmamasını tercih ediyorum,yumurtalı olarak da koyduğum olmuştur fakat onları daha kısa sürede tüketiyorum.
Bu paylaşımlarım sizlere ,kendi uyguladığım pratik fikirleri anlatmak içindir,asla bir uzman değilim sadece mutfak sever bir ev kadını olarak her konuda pratik olmanın sağladığı avantajlardan yararlanmayı severim:) buradaki  yazıma da göz atabilirsiniz,sizlerin de pratik önerileri varsa bana yorum bırakabilirsiniz.
Gelelim köfteye:) dilediğiniz miktarda ve şekilde hazırladığınız köfteleri ,yağlı kağıt serdiğiniz bir tepsiye dizin ve dondurun.
Donan köfteleri buzdolabı poşetine koyup ağzını bağlayın yada kilitli poşet ise sıkıca kapatın,tekrar dondurucuya atın.
Pişirmek istediğiniz gün, kaç köfte kullanacaksanız poşetten alın ve buzdolabının alt kısmına indirin,(direkt dışarı çıkartmayın 1 saat kadar buzdolabı kısmında bekletin) hafif buzu çözülünce istediğiniz şekilde pişirin.
Son olarak belirtmek isterim ki biftek,tavuk gibi dilim halinde etleri de bu şekilde tek tek donduruyorum,böylece donup birbirine yapışmıyor ve 1 dilim çözdürmek istersem kolaylıkla alıyorum., hepinizin bildiği gibi çiğ ve kavrulmuş kıymayı da porsiyonlara ayırıp donduruyorum.
Şimdilik yazacaklarım bu kadar:) umarım işinize yarar, sevgiler..

Yorumlar