DERİN DONDURUCUDA NELER SAKLANIR

Selam,
derin dondurucuya koyduğumuz yiyecekler çoğu zaman hayatımızı kolaylaştırır, ancak buzdolabının dipfrizinden ayrı bir dondurucunuz varsa dilediğiniz kadar dondurun ama yoksa donduracağınız ürünler de sınırlıdır buzdolabındaki dipfriz ne alırsa :) şunu da belirtmek isterim ki kendi adıma bana mutfakta pratiklik kazandıracak şeyleri donduruyorum yani öyle kilo kilo şunu da yapayım bunu da yapayım diye kendimi strese sokmuyorum açıkçası :)örnek vermek gerekirse taze fasulyeyi severim yazın bol bol tüketirim ve 4-5 pişirimlik poşet dondurucuya atarsam benim için yeterlidir çünkü kışın da kış sebzelerini tüketeceğiz ve çok özlersem fasulyeyi çıkarıp pişiririm ama yaz kış 12 ay fasulye yemek bana mantıksız gelir biraz özlem duymak da gerekir bana göre bilmiyorum tabi ki herkesin düşüncesi farklı olabilir ben böyle düşünüyorum.Bu yazımda sizlere dondurucuya neler koyduğumdan biraz söz etmek istedim, belki sizlere bir fikir verebilir.
  1. dondurucuya en fazla koyduğum domatestir , istediğiniz miktarda domatesi rendeleyip porsiyonluk olarak buzdolabı poşetlerine koyun ve havasını alarak bağlayın, bir diğer seçenek de menemenlik olarak hazırladığım domates o da şöyle doğranmış sivri biber ,biraz zeytinyağ,tuz ve rende domatesleri tencereye alıp suyu gidene kadar pişiriyorum soğutup aynı şekilde poşetliyorum
  2. ikinci sırada barbunya ve bezelye gelir :) ikisini de ayıklayıp yıkayın ve süzdürün ,her hangi bir işlem yapmanıza gerek yok,birer pişirimlik buzdolabı poşetlerine doldurup bağlayın
  3. gelelim yukarıdaki yazımda söz ettiğim taze fasulyeye :) miktarları yazmıyorum siz dilediğiniz kadar yapabilirsiniz ,fasulyeyi bazıları domatesle birlikte ön pişirme yapıp soğutuyor ve poşetliyor ,ben bu yöntemi de denedim ama benim tercihim şok haşlama, fasulyeleri yıkayın ve kılçıklarını temizleyip istediğiniz boyutta kesin daha sonra tencerede su kaynatın ve fasulyeleri içine atıp 3-4 dakika kaynatın, hemen ardından tencereden alıp soğuk su dolu bir kaba aktarın yada musluk suyunun altında soğutun bu işleme şok haşlama diyoruz,sonra fasulyeleri süzdürün ve yine tek pişirimlik poşetlere doldurup bağlayın bu yöntemle tadı bozulmuyor benim tercihim bu
  4. nohut, haşlanmış nohudu soğutup poşetleyin ve dondurun pilavlarda ,salatalarda yada nohut yemeği canınız çektiğinde çıkartıp kullanın
  5. dilediğiniz içle hazırlayabileceğiniz sigara böreklerini de poşetleyip dondurucuya atın elinizin altında bulunsun bende söylemesi :) sadece sigara böreği değil her çeşit hamur işini dondurabilirsiniz örneğin katmeri hazırlayıp pişirin ve dondurun istediğiniz zaman çıkartıp ısıtın afiyetle yiyin
  6. kırmızı biberleri ve patlıcanları közleyip temizledikten sonra poşetleyebilir ve dondurabilirsiniz
  7. yeşil ve kırmızı biberleri ,havucu yıkayıp temizleyin ve doğrayarak porsiyonlayıp poşetlere koyun bağlayın eliniz altında hazır bulunur
  8. kuru soğan dondurucuda hazır olunca işiniz kolaylaşıyor ve soğanların bozulmasına, atılmasına imkan vermemiş oluyoruz, soğanı 2 şekilde koyabilirsiniz birincisi istediğiniz miktarda soğanı yemeklik doğrayın ve tencereye alın üstüne biraz sıvı yağ döküp hafif soteleyin ve soğutup porsiyonluk poşetleyin yemeğe ekleyeceğiniz zaman eritmeden direkt olarak içine atın, ikinci yol ise yine yıkayıp ,yemeklik doğradığınız soğanları çiğ olarak büyük bir poşete koyup dondurun, burada önemli olan soğanlar tam donmadan ara sıra elinizle poşetin üstünden ovalayın ki birbirine yapışmasın tane tane donsun yemek pişireceğiniz zaman içinden istediğiniz miktarı alıp tekrar dondurucuya kaldırın 
  9. köfte hazırlayıp yine porsiyonluk olarak ayırıp strece yada buzdolabı poşetine koyun ve dondurun
  10. et, kıyma tavuk koyacaksanız onları da kullanacağınız miktarlara bölerek dondurun ayrıca kavrulmuş kıymayı poşetleyip dondurabilirsiniz
  11. balık mevsiminde balıkçıdan temizletip aldığınız balığı yıkayıp kağıt havluyla kurutun ve dondurmaya uygun bir saklama kabına veya buzdolabı poşetine koyup dondurun, istediğiniz zaman çıkarıp pişirin
  12. ben yaptığım kek, cheesecake, pasta gibi tatlıların kalanını dilimliyorum ve dondurucuya uygun bir saklama kabına koyup donduruyorum, servis etmek istediğim zaman bir gece önceden buzdolabı kısmına indirip eritiyorum size de öneririm böylece artanlar ziyan olmamış olur
  13. yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi mısır haşlayıp dondurabilirsiniz
  14. zeytinyağlı yaprak dolmasını sarıp çiğ olarak dondurabilirsiniz istediğiniz zaman çıkarıp pişirirsiniz
  15. vişneleri saplarını temizleyip yıkayın poşetleyip dondurun, çilekleri de güzelce yıkayın ve poşetlere doldurup, dondurun istediğiniz zaman tatlılarda kullanın veya reçel ,likör yapımında kullanabilirsiniz
benim dondurucuya koyduklarım bunlar :) ayrıca artan dolma içi , ekmek, poğaça gibi dondurabileceğiniz bir çok örnek sayabiliriz
dondurduğunuz yiyecekleri önce buzdolabı kısmına indirin mümkünse orada eritin, fakat yemeğe koyacağınız domates, soğan,sebze gibi malzemeleri eritmenize gerek yok direkt tencereye ilave edin
dondurucu ısısı eksi 18 olmalıdır
benim aktaracaklarım bu kadar :) sizlerinde bir önerisi veya eleştirisi olursa yorumlarınızı bekliyorum sevgiler..

Yorumlar