POLİTİKO

 

Merhabalar,

politiko şerbetli, nefis bir Yunan tatlısı 👌

Tarifi instagram @yıldızdann sayfasında gördüm ve minik değişikliklerle hazırladım , deneyin derim sevgiler..

MALZEMELER

  • ALT TABANI İÇİN:
  • 2,5 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı dövülmüş damla sakızı
  • 1 çay kaşığı karbonat (2 damla limon sıkarak aktive ettim, orijinal tarifte sütle karıştırılmıştı ben karbonatı doğrudan koyduğumda acı tat geliyor, sevmiyorum o nedenle aktive ediyorum)
  • 1,5 su bardağı süt
  • ŞERBETİ İÇİN
  • 2,5 su bardağı su
  • 2,5 su bardağı toz şeker
  • 1 çubuk tarçın
  • 2-3 karanfil
  • 1 dilim portakal
  • MUHALLEBİSİ İÇİN
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta sarısı (orijinalinde 2 yumurta sarısı)
  • 3 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilin
  • 1 fiske tuz

HAZIRLANIŞI
  1. şerbet malzemelerini tencereye alıp, karıştırın ve 5 dk kaynatın kenara alın
  2. alt tabanı için malzemeleri karıştırın ve yağladığınız fırın kabına dökün, 160 derecede güzelce kızarana kadar pişirin
  3. tabanı fırından alın , üst yüzeyine kürdan batırın (şerbeti rahat çeksin) ve şerbeti üstüne dökün
  4. muhallebi için malzemeleri karıştırarak ,koyulaşana kadar pişirin ve şerbetli tatlının üstüne döküp yayın
  5. oda ısısına gelince üstünü streçleyip  buzdolabında dinlendirin
  6. servis etmeden önce  süzgeç yardımıyla üstünü tarçınla kaplayın
  7. dilimleyerek servis edin

Yorumlar