MAKARNALI TAVUK SALATASI

 

 

Selam,

yılbaşı masanız için pratik ve lezzetli bir önerim var #makarnalıtavuksalatası 👌
MALZEMELER
  • 1 adet haşlanmış tavuk göğsü 
  • 10 çorba kaşığı katı yoğurt (süzmeyle karışık normal yoğurt kullandım)
  • 2 çorba kaşığı mayonez
  • 2 diş ezilmiş sarımsak
  • yarım su bardağı kadar ceviz kırığı
  • 4 adet doğranmış kornişon turşusu
  • 5-6 dal kıyılmış dereotu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı makarna (istediğiniz çeşit kullanın. ben yüksük kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
  • 1 su bardağı nar tanesi (isteğe bağlı)

HAZIRLANIŞI
  1. haşlanmış tavuğu ince ince didikleyin
  2. makarnayı haşlayın ve soğuk sudan geçirerek süzün
  3. geniş bir karıştırma kabına yoğurt, mayonez ,sarımsak ve tuzu alıp, karıştırın
  4. turşuyu, cevizi ve dereotunu ekleyin, karıştırın
  5. son olarak tavuğu ve makarnayı ekleyin, homojen bir şekilde karıştırın 
  6. salatayı servis tabağına aktarın, düzeltin (ben ortasında boşluk bırakarak nar tanesi ekledim)
  7. kırmızı biberi 2 kaşık sıvı yağ ile bir cezvede ısıtıp ,üstüne dökün
  8. cevizle süsleyin 

Yorumlar