ŞAM TATLISI

 


Şerbetli ve kalorili tatlı sevenlere gelsin:)

MALZEMELER

  • 500 gram irmik
  • 1 su bardağı yoğurt 
  • 1 su bardağı süt      
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu yada 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay bardağı çekilmiş ceviz
  • 2 çorba kaşığı tahin+ 5 çorba kaşığı pekmez (biraz suyla açın ,karıştırın)
  • ŞERBETİ İÇİN
  • 3,5 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su
HAZIRLANIŞI

  1. şerbet malzemelerini tencereye alıp 10 dk kadar kaynatın ve ılımaya bırakın
  2. kullanacağınız tepsinin tabanına sulanmış tahin, pekmez karışımından sürün
  3. bir kapta irmik, yoğurt, süt, şeker ve kabartma tozunu ,homojen bir şekilde karıştırın (karbonat kullanacaksınız birkaç damla limon suyuyla aktive edin)
  4. karışımın yarısını tepsiye döküp yayın
  5. üstüne ceviz serpin
  6. cevizin üstüne kalan karışımı döküp yayın
  7. en üstüne tekrar pekmez karışımından sürün
  8. 180 derece ısıtılmış fırında güzelce kızarana kadar pişirin
  9. tatlıyı fırından alıp dilimleyin, şerbeti üstüne dökün
  10. ben tepsinin üstünü kapatarak 6 saat beklettim daha sonra servis ettim, 1 gün durursa daha güzel olur tercih sizin, afiyet olsun
NOT: MALZEMELERDE  200 ML BARDAK KULLANDIM, ŞERBETTE 250 ML BARDAK KULLANDIM

Kaynak: yayamın tarifleri

Yorumlar