DÜDÜKLÜ TENCEREDE NUAR TARİFİ


Selam,
nuar et tarifini düdüklüde kolayca yapabilir,yılbaşı sofranızda pilavla servis edebilirsiniz.
Tabi sadece yılbaşı değil her daim ister misafire ister ailenize pişirebilirsiniz.
Ben dilim olarak almıştım o şekilde pişirdim,sizler nuarı bütün olarak kestirmeden alabilirsiniz,bütün kullanacaksanız pişirme şekli aynı ama süresi değişir,geçelim tarife👇☺

MALZEMELER
  • 6 dilim dana nuar
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağ yada sıvı yağ
  • 1 adet temizlenmiş, küçük boy bütün halinde kuru soğan
  • 1 adet doğranmış havuç
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 silme tatlı kaşığı tuz
  • 2,5 su bardağı su
HAZIRLANIŞI
  1. tencereye yağı koyup ısıtın,etleri ekleyip mühürleyin
  2. soğanı,havucu,salçayı ve baharatları ilave edip 2-3 tur çevirin
  3. suyu ekleyin ve tencerenin kapağını kapatın
  4. düdük ötünce/ buharı çıkınca (tencerenizin modeline göre,benimki saatli olanlardan,saati ayarlıyorum yüksek ateşe koyuyorum,saat ötünce ateşi kısıyorum) ateşi kısıp,35 dk pişirin
  5. tencere açılacak vaziyete geldiğinde kapağını açın,etleri içinden alın,kalan suyunu blendırdan geçirin
  6. etleri tabağa alın,üstüne suyundan kaşıkla ilave ederek servis edin,afiyet olsun
NOT
  • nuarı bütün olarak yapacaksanız 45-50 dk pişirin
  • yemeğe dilerseniz sarımsak ekleyebilirsiniz

Yorumlar