DONDURUCUDA KIŞLIK DOMATES


Selam,
domateslerin en güzel zamanıyken kış için biraz saklamak gerek,böylece kış aylarında tüm yemeklerinizde kullanabileceğiniz, lezzetli domatesiniz hazır olacak👍domatesleri çiğ olarak koyan da var ama ben pişmiş tercih ediyorum,unutmayın ki pişmiş domates daha faydalı.
Ben tarifi yaptığım ölçüde yazıyorum,siz miktarını arttırabilirsiniz,sevgiler.

MALZEMELER
  • 5 kilo domates (fotoğrafta gördüğünüz şişe domates kullandım,hem etli hem ucuz)
  • 1 çorba kaşığı tuz 
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağ

HAZIRLANIŞI
  1. domatesleri güzelce yıkayın ve süzgece alın
  2. kök kısımlarını kesin ve geniş bir tencereye,gelişigüzel doğrayın (kabuklarını soymuyoruz)
  3. tencereyi ateşe koyun,domatesler sulanmaya başlayınca 10 dk pişirin daha sonra el blendırıyla püre haline getirin (püre yaptıktan sonra dilerseniz doğranmış sivri biber ekleyebilirsiniz)
  4. şeker,tuz,sirke ve yağı ekleyin karıştırın
  5. kısık ateşte domateslerin suyu azalana kadar pişirin ve ocaktan alın
  6. tamamen soğuduktan sonra dilerseniz benim gibi kalın muffin kaplarına veya buzdolabı poşetlerine porsiyonluk olarak pay edin
  7. muffin kaplarına koyarsanız donduktan sonra kalıptan çıkartıp buzdolabı poşetine aktarabilirsiniz, poşetle koyarsanız doğrudan dondurucuya üst üste dizebilirsiniz
  8. kullanacağınız zaman çözdürmeden ,direkt yemeklere ilave edebilirsiniz
NOT:dondurucuda saklamak yerine,konserve yapmak isterseniz domatesleri aynı şekilde hazırlayın,sıcakken steril edilmiş yeni kavanozlara boşaltın ve kapağını sıkıca kapatın daha sonra kavanozları geniş bir tencereye dizin,üstüne su ekleyin ve 15-20 dk kadar kaynatın

Yorumlar