KURU BİBER DOLMASI


Selam,
dolma severler burada mı? 👀☺şahsen kabak,biber,yaprak her türlü dolma severim bu sefer de kuru biberle yaptım paylaşayım dedim,gerçi aldığım biberler biraz yırtık çıktı ama yinede doldurdum ve güzel oldu ☺denemediyseniz not edebilirsiniz,sevgiler..

MALZEMELER
  • 20 adet kuru biber
  • 1 adet büyük boy,yemeklik doğranmış kuru soğan
  • 1 su bardağı pilavlık pirinç
  • 1 çorba kaşığı nar ekşisi
  • 1 çorba kaşığı salça (ben karışık kullandım)
  • 1 domates rendesi
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz ve karabiber
  • 5-6 dal kıyılmış maydanoz
  • 1 çay bardağı su
  • PİŞİRMEK İÇİN
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • yarım limon suyu
  • 2,5 su bardağı su
HAZIRLANIŞI
  1. biberleri 8-10 dk haşlayıp süzün
  2. soğanı ve yağı tencereye alıp hafif kavurun
  3. yıkadığınız pirinci de ekleyip kavurmaya devam edin
  4. şekeri,salçayı,domatesi,baharatları,nar ekşisini ve maydanozu ekleyip karıştırın
  5. 1 çay bardağı  su ekleyin
  6. tencerenin kapağını kapatıp,kısık ateşte 5 dk pişirin ve ocaktan alın,kapağı kapalı olarak ılımaya bırakın
  7. daha sonra biberleri üstlerinde boşluk kalacak şekilde harçla doldurun ve tencereye dizin
  8. üstüne yağı ve limonu ekleyin
  9. son olarak suyu ekleyin ve üstüne bir tabak kapatın
  10. tencerenin kapağını kapatın ve kontrollü olarak yaklaşık 40 dk pişirin
  11. pişen dolmayı tencerede soğutun daha sonra servis tabağına alın, üstünü kapatarak buzdolabında soğutun
NOT: ben 1,5 bardak pirinçle yaptım içim arttı,sizin de artarsa benim gibi domates doldurabilirsiniz

Yorumlar