3.2.1 POĞAÇA


Selam,
bu poğaça tarifine ön yargılı yaklaşırdım hep,3 kabartma tozunun ne işi var derdim saçma bulurdum:) ama geçenlerde bir arkadaş sofrasında tadına bakınca fikrim değişti,gerçekten lezzetli bir poğaça olmuştu,ben de sizler için paylaşayım dedim:) tekrar eline sağlık Merveciğim 💜

HAMURU İÇİN
  • 3 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • aldığı kadar un (yaklaşık 4-4,5 su bardağı)
ÜSTÜNE
  • galeta unu
İÇİNE (iç harcını peynirli yada patatesli olarak da hazırlayabilirsiniz)
  • 500 gram az yağlı kıyma
  • 1/2 demet kıyılmış maydanoz
  • 2 adet yemeklik doğranmış kuru soğan
  • tuz,karabiber
HAZIRLANIŞI
  1. soğanı ve kıymayı tavaya alın ve kavurun,maydanozu,tuzu,karabiberi ekleyip karıştırın ve soğumaya bırakın
  2. un hariç hamur malzemelerini karıştırma kabına alın,azar azar un ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun
  3. hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alın,elinizle açın ve iç malzemeden koyup yuvarlayarak kapatın
  4. hazırladığınız poğaçaları galeta ununa bulayın ve yağlanmış tepsiye dizin
  5. 180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin

Yorumlar