YOĞURTLU MANTAR KAVURMA


Selam,
yapımı pratik ,lezzetli bir mantar tarifi ,hem salata hem de meze olarak sunabilirsiniz👍

MALZEMELER
  • 600 gram kültür mantarı
  • birer tutam tuz,kekik,kırmızı toz biber
  • 1 çay bardağı ceviz yada fındık kırığı (ben fındık kullandım)
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 kase yoğurt
  • bir tutam dereotu
HAZIRLANIŞI
  1. mantarları temizleyip, doğrayın (ben soyuyorum,yıkamıyorum çünkü su çekiyor)
  2. geniş bir tavayı ısıtın mantarları ve yağı ekleyip yüksek ateşte kavurun
  3. baharatları ekleyin karıştırın 1-2 tur daha çevirip ocaktan alın
  4. başka bir tavada da ceviz yada fındığı hafif renk alana kadar çevirin ve mantara ekleyin
  5. daha sonra bir servis tabağına aktarın soğumaya bırakın
  6. soğuyan mantar kavurmasının üstüne yoğurt dökün (yoğurdunuz suluysa süzün,ayrıca mantarın tamamen soğumasını bekleyin,benim gibi sabırsız olmayın yoksa mantar sulanır:))
  7. dereotu ve fındıkla süsleyin afiyet olsun

Yorumlar