LAHANA TURŞUSU


Selam,
lahana turşusunu daha önce denemiştim ,denediğim sirkeli bir tarifti fakat istediğim gibi olmamıştı,bu sefer sirkesiz olarak buradaki siteden okuduğum şekilde yaptım ,ölçüleri kendime göre uyarladım ve 1-2 ekleme yaptım ve tam olarak istediğim sonuca ulaştım ,sizde denemek isterseniz öneririm.

MALZEMELER
  • 1 küçük boy, beyaz lahana
  • 3 adet orta boy havuç
  • 4 diş sarımsak
  • 2 adet acı kırmızı biber (dondurucuda vardı ekledim sevmiyorsanız şart değil)
  • 1 çorba kaşığı normal tuz (lahanayı ovmak için)
  • 2 çorba kaşığı kaya tuzu (salamura tuzu)
  • 2 litre temiz içme suyu
  • yarım demet dereotu (ben ekledim turşulara yakıştırıyorum)
  • 5-6 adet asma yaprağı (turşuya çıtırlık verir)
  • 1 adet dilimlenmiş limon
  • 3 litrelik kavanoz
HAZIRLANIŞI
  1. lahanaları istediğiniz büyüklükte doğrayın,süzgeçte yıkayın ve geniş bir kaseye alın,üstüne normal tuz serpin ve ovun bu şekilde 5-6 saat bekletin
  2. süre sonunda kavanozun dibine bir kaç tane asma yaprağı yerleştirin,üstüne lahananın yarısını doldurun,doğradığınız havuçların yarısını ekleyin
  3. sarımsakları ve doğranmış acı biberi ekleyin
  4. kalan lahanaları yerleştirin
  5. üstüne dereotunu doldurun 
  6. en üstünü asma yaprağı ile kapatın ve limon dilimlerini yerleştirip, bastırın
  7. içme suyunu ısıtın sürahiye doldurun,içine salamura tuzunu ekleyin ve karıştırarak eritin
  8. salamura suyunu kavanoza dökün ve uzun kaşık gibi bir aparatı kavanozun içinde dolaştırın havasını alın (su az gelirse biraz daha ekleyebilirsiniz, su malzemelerin üstünü kapatacak kadar olmalı)
  9. son olarak kavanozun kapağını kapatın,güneş görmeyen serin bir yerde 2-3 hafta bekletin

Yorumlar