TAVADA PİZZA


Zaman zaman yaptığım pizza tarifimi bu kez tavada pişirmeyi denedim, hamurun ölçüsünü yarıya düşürdüm ve ince açtım, sonuçtan memnunum 10 dakikada pizzam hazır oldu öneririm ☺sevgiler.

HAMURU İÇİN
  • 1/2 su bardağı ılık süt
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı toz maya (ınstent)
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 1 tutam toz şeker
  • 1 tutam tuz
  • 1,5 su bardağı un
SOSU İÇİN
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • yarım çay bardağı süt
  • 1 tutam şeker
  • 1 tutam tuz
  • 1 tatlı kaşığı kuru kekik
  • 1 tatlı kaşığı sıvı yağ
ÜSTÜNE
  • istediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz zeytin, sucuk, peynir rendesi,mantar,domates gibi)

HAZIRLANIŞI
  1. sos malzemelerini bir kasede karıştırın ve kenara alın
  2. hamur için mayayı sütü ve şekeri bir kapta karıştırın, yağı, tuzu yumurtayı ve unu ekleyip yoğurun
  3. hamurun üstünü kapatıp yarım saat dinlendirin
  4. dinlenen hamuru 4 parçaya bölün (boyutunu tavanıza göre ayarlayın)
  5. her bir parçayı merdaneyle açın, inceltin
  6. üstlerine sos sürün ve dilediğiniz malzemeyi ekleyin (ben deneme amaçlı yaptığım için fazla malzeme koymadım rende kaşar,sucuk ve zeytin ekledim)
  7. yapışmaz yüzeyli bir tavayı hafif yağlayın ,içine hazırladığınız pizzayı yerleştirin ve tavanın üstüne uygun bir kapak kapatıp ocağa alın
  8. ocağın büyük gözünde ve en kısık halinde 10 dk pişirin
  9. süre sonunda ocaktan alın 1-2 dk bekletin daha sonra afiyetle yiyebilirsiniz

Yorumlar