TAHİNLİ KABAK TATLISI

Selam,
kabak tatlısı sevenler burada mı ? ben de severim amaaa mutlaka tahinle servis edileni olmalı, zira gerçekten tahin müthiş bir tat katıyor tatlıya ,ben az miktarda yaptım çünkü benden başka pek yiyen yok :) siz miktarı arttırabilirsiniz sevgiler.

MALZEMELER
  • 2 dilim temizlenmiş bal kabağı
  • 7 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı toz tarçın (eklemeniz şart değil ben sevdiğim için ekledim)
  • ÜSTÜNE
  • 6 çorba kaşığı tahin
  • kavrulmuş susam yada ceviz
HAZIRLANIŞI
  1. kabakları küçük boylarda dilimleyip, tencereye alın ve üstüne şekeri serpin, tencerenin kapağını kapatıp şeker eriyene dek oda ısısında bekletin (geceden hazırlarsanız sabaha pişirirsiniz)
  2. şekeri eriyen ve sulanan kabakları kısık ateşe koyup yumuşayana kadar pişirin, ocaktan alın ve tencerenin içinde soğumasını bekleyin
  3. soğuyan kabak tatlısını servis tabağına dizin, üstüne tencerede kalan şerbeti gezdirin
  4. son olarak tahini gezdirin, susamı yada cevizi serperek servis edin

AFİYET OLSUN

NOT: tahini, tatlının sunum aşamasında ekleyin, hemen yenmeyecek ise kapaklı bir kaba tahinsiz olarak koyup, buzdolabında bekletebilirsiniz

Yorumlar