MANTAR PANE

Merhabalar,
mantar sevenlerdenseniz ,mantar paneyi şiddetle öneririm yapımı kolay ve çooook lezzetli mutlaka deneyin derim :) yerken sanki midye tava yiyormuş hissi uyandırıyor , bende midye tava ve mantara bayılan biri olarak bu reçeteyi çok seviyorum
daha önce yaptığım karnabahar pane reçetesinde kullandığım sosu mantara uyguladım lafı uzatmadan geçelim malzeme listemize sevgiyle kalın.

MALZEMELER
  • 1 kutu mantar ( marketlerde olan mantarlardan yaklaşık 400 gram )
  • 1 şişe maden suyu
  • 1 yumurta
  • 1 er çay kaşığı toz sarımsak, tuz ve karabiber
  • 5 çorba kaşığı un
  • kızartmak için : ayçiçek yağı
YAPIMI

mantarların üst derilerini soyarak temizleyin ( ben yıkamıyorum bu şekilde temizlemeyi tercih ediyorum ,daha önce de belirttiğim gibi mantar yıkanınca süngerimsi dokusu nedeniyle su çekiyor bu da tadını bozuyor ve sulandırıyor )
mantarlar ufak boysa bütün bırakın ama büyüklerse ikiye yada dörde bölün

geniş bir kaseye yumurtayı kırıp çırpın
maden suyunu ,baharatları ve unu ekleyip tel çırpıcı ile çırpın,boza kıvamında bir sos elde edin

hazırladığınız sosa mantarları atın, bütün mantarları sosa bulanacak şekilde karıştırın

derin bir kızartma tenceresine yeterince yağı koyup ısıtın ve orta ateşte bırakın
mantarları tek tek sostan alıp yağa atın ve arada bir karıştırarak renk alana kadar kızartın



kızaran mantar paneyi havlu kağıt serdiğiniz bir tabağa çıkarın
daha sonra servis tabağına aktarın
dilerseniz yoğurt veya tarator sos eşliğinde servis edebilirsiniz

AFİYET OLSUN

Yorumlar