PIRASA KÖFTESİ


Merhabalar,
pırasa köftesini hiç denediniz mi?
cevabınız hayır ise bu tattan mahrum kalmayın derim
Sefarad mutfağının bu güzel lezzetini ilk olarak arkadaşımda tatmıştım ve beğenmiştim
geçenlerde evde olan pırasaları değerlendirmek için bu köfteyi yapmaya karar verdim
ev halkı beğendi:) umarım sizlerde dener beğenirsiniz.

malzemeler:
1 kilo pırasa
250 gr kıyma
1 yumurta
2 çorba kaşığı galeta unu
1 er silme tatlı kaşığı  tuz ve karabiber
kızartmak için:
sıvı yağ
un

yapımı:
pırasaları temizleyip ince ince kesin ve tuz eklenmiş suda yumuşayana kadar haşlayın
haşlanan pırasaları süzgeçten süzün ve bir süre bekletin suyunun iyice süzülmesi gerekir

karıştırma kabına kıymayı ,galeta ununu, tuzu ve biberi alın
üzerine süzgeçte bekleyen pırasayı avucunuzla iyice sıkarak ekleyin
yumurtayı da kırıp karıştırın, yoğurun
elinizle şekillendirip bir süre buzdolabında dinlendirin

daha sonra una bulayıp kızgın yağda arkalı önlü kızartın
havlu kağıt serili bir tabağa çıkartın fazla yağını alsın
sonra servis tabağına aktarın
afiyet olsun..

not: köftenin püf noktası haşlanan pırasanın çok iyi süzülmesi hiç su kalmaması gerekir yoksa köfte sulanır şekil alması zorlaşır
köfteyi sıcak tüketebileceğiniz gibi ertesi güne kaldığında soğuk olarak da oldukça lezzetli oluyor tavsiye ederim
son olarak şunu belirtmek isterim eski dönemlerde pırasayı suyla değil sütle haşlıyorlarmış ben denemedim ama sanırım lezzetini arttır

Yorumlar