VANİLYALI KITIR KAVUN REÇELİ


Selam,
kavun reçelini denediniz mi? Değişik reçellerden hoşlananlar için güzel bir reçete👌
İnternet'de pek çok tarife rastlayabilirsiniz ben bu reçeteyi @kymzhavva arkadaşımda gördüm ve onun ölçüleriyle denedim,tek farkı vanilya eklemem oldu sonuçtan da memnun kaldım,öneririm sevgiler.

MALZEMELER
  • 1 orta boy kavun
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı temiz içme suyu
  • 1 paket karbonat (10 gramlık poşette satılıyor)
  • 1 paket vanilya
  • 1 limon suyu

HAZIRLANIŞI
  1. kavunun yenen yumuşak kısımlarını kesip ayırın,altta kalan sert kısımlarını,dış kabuğunu soyarak alın ve küp küp doğrayın
  2. su dolu bir kaba karbonatı ekleyip karıştırın,doğradığınız kavunları içine ekleyin ve bir gece bu suda bekletin (ben buzdolabında beklettim)
  3. ertesi gün suyu döküp bir kaç kez kavunları bol suda yıkayın
  4. su ve şekeri tencereye alıp,15 dk kaynatın,kavunları ve vanilyayı içine ekleyin,reçel kıvam alana kadar (kavunlar şeffaflaşıp,suyu kıvama gelene kadar yaklaşık 50 dk) pişirin,indirmeye yakın limonu ilave edin,5 dk daha pişirip ocaktan alın
  5. temiz ve kuru kavanozlara boşaltın

Yorumlar