SAN SEBASTİAN CHEESECAKE


Selam,
San Sebastian cheesecake namı diğer yanık çizkek:) klasik çizkekten farkı tabanı olmaması ve yüksek ısıda pişmesi diyebiliriz.
Ben sanırım sona kaldım yani herkes denedi ben kaldım gibi hissettim:) ve sonunda denedim,üstünün hafif çatlaması dışında ilk deneme için harika oldu diyebilirim ,denemek isterseniz işte tarifimiz👇

MALZEMELER
  • 4 orta boy yumurta
  • 1,5 çorba kaşığı un
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 paket krema (200 ml)
  • 3 paket labne peyniri (600 gram) krem beyaz peynir de kullanabilirsiniz,ben tatlılarda yoğun peynir tadını sevmediğim için labne tercih ediyorum
  • 200 gram kaymak yada süzme yoğurt (ben kaymak kullandım)
HAZIRLANIŞI
  1. başlamadan önce şunu belirteyim,malzemeleri uzun uzun çırpmayın sadece bütünleşene kadar karıştırın 
  2. kremayı ve şekeri karıştırma kabına alıp çırpıcıyla karıştırın
  3. vanilyayı,suyunu süzdürdüğünüz labneyi ve kaymağı ekleyip tekrar karıştırın
  4. unu ilave edin,karıştırın
  5. tek tek yumurtaları ekleyerek homojen bir şekilde karıştırın
  6. yağlı kağıt ile kapladığınız,kelepçeli kalıba boşaltın,üstünde baloncuklar varsa patlatın yoksa benimki gibi ortası çatlayabilir:)
  7. 220 derecede ısınmış fırına verin,20 dk piştikten sonra ısıyı 180 dereceye indirin ve 5 dk daha pişirin (diğer çizkekler gibi fırında bekletmiyoruz)
  8. çizkekin üstü kahverengi ve sallanan bir kıvamda olmalı
  9. çizkek oda ısısında gelince 1 gece buzdolabında bekletin
  10. servis ederken 1 dilim kesin ve yatay olarak tabağa koyun, dilerseniz üstüne sos ekleyebilirsiniz 

Yorumlar