FİT KARNABAHAR BÖREĞİ


Selam,
bu lezzetli ve fit böreği sevgili @fitmuhendisce'nin sayfasında görüp not almıştım ve geçen gün denedim,karnabahar sevmeyenlerin bile yiyeceği kadar güzel oldu:) öneririm.

MALZEMELER
  • 1 su bardağı rendelenmiş yada rondodan geçirilmiş çiğ karnabahar
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağ
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
  • damak tadınıza göre tuz,pul biber,karabiber
  • 1 yumurta
  • yarım çay bardağı yoğurt
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağ
  • 1 çay kaşığı karbonat yada kabartma tozu (karbonat kullanırsanız üstüne 1-2 damla sirke yada limon suyu sıkarak köpürtün)
  • 1 çay bardağı istediğiniz un çeşidi (ben yulaf unu kullandım)
HAZIRLANIŞI
  1. karnabaharı bir kaseye alın üstüne salçayı 1 tatlı kaşığı yağı,limon suyunu ve baharatları ekleyip güzelce karıştırın
  2. ayrı bir kapta yumurtayı,yoğurdu ve 3 çorba kaşığı yağı çırpın,karnabaharın üstüne ekleyip,karıştırın
  3. geniş bir tavayı hafif yağlayın ve karışımı içine döküp yayın,düzeltin (ben böreğin ince olmasını tercih ettim,daha ufak bir tava kullanırsanız,böreğiniz daha kalın olur)
  4. ocağın büyük tarafında,kısık ateşte 12-15 dk arasında pişirin daha sonra bir kapak yardımıyla diğer tarafını çevirin (tavayı tekrar yağlayın) ve 10 dk da çevirdiğiniz yüzünü pişirip ocaktan alın (ben böreği çevirince üstüne biraz peynir ekledim siz arzunuza göre sade yada peynirli tercih edebilirsiniz)
  5. böreği servis tabağına alıp dilimleyerek servis edin afiyet olsun
NOT: böreğe peynir,taze soğan,maydanoz gibi ürünler ilave edebilirsiniz,bence taze soğan çok yakışacaktır:)

Yorumlar