NOHUT UNLU YUMUŞAK TEPSİ KURABİYESİ


Selam,
geçenlerde marketten kavrulmuş nohut unu almıştım, aslında humus yapmayı planlıyordum ama kurabiyede karar kıldım:) nohut unuyla nasıl bir şey çıkacak düşüncesiyle işe giriştim,lezzet ve kıvamını tarif etmem gerekirse hani susuz, kuru yapılan un helvası vardır ya ,işte öyle oldu,biz beğendik hem sağlıklı hem lezzetli bir kurabiye oldu denerseniz yorumlarınızı beklerim,sevgiler..

MALZEMELER
  • 250 gram nohut unu
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • 1 çay bardağı esmer şeker yada pekmez (ben pekmez kullandım)
  • 1/2 çay bardağı su yada süt (ben su kullandım)
  • 1 paket vanilin
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 2 küçük yumurta
  • 1 çay bardağı ceviz kırığı
  • damla çikolata
HAZIRLANIŞI
  1. yumurtaları karıştırma kabına kırın ve çırpın
  2. yağı,suyu ,şeker yada pekmezi de ekleyip tekrar çırpın
  3. vanilyayı,kabartma tozunu,cevizi ve nohut ununu ekleyip yoğurun 
  4. ufak boy fırın tepsisine yağlı kağıt serin,hamuru içine döküp elinizle bastırarak düzeltin
  5. daha sonra istediğiniz boyutta dilimleyin,dilimlerin üstüne dilediğiniz miktarda damla çikolata batırın
  6. 180 derecede,önceden ısıtılmış fırında 15-20 dk pişirin 
  7. fırından alınca oda ısısına gelene dek tepside soğutun,sonra kestiğiniz çizgilerden ayırarak servis tabağına alın,afiyet olsun

Yorumlar