PORTAKAL AROMALI HAVUÇLU AYVA REÇELİ (düdüklüde)


Selam,
ayva reçelini hepiniz bilirsiniz ama bir de bu şekilde denemenizi öneririm,hem aroması hem kıvamı yerinde lezzetli bir reçel oldu.

MALZEMELER
  • 3 adet havuç
  • 2 adet iri ayva
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 portakal suyu
  • 1/2 limon suyu
  • 1 su bardağı su
  • bir kaç tane ayva çekirdeği
HAZIRLANIŞI
  1. ayva ve havuçları temizleyip rendeleyin
  2. portakalın kabuğunu rendeleyin ve suyunu sıkın
  3. tüm malzemeleri tencereye alıp güzelce karıştırın
  4. düdüklü tencereyi kapatın,yüksek ateşte pişirmeye başlayın
  5. tencerenizin modeline göre buhar çıkmaya başlayınca ocağı en kısık duruma getirin ve 15 dk pişirin (benim tencerem saatli olanlardan saati 15 dk ya kurup ocağa koydum saat alarm verince en kısık ateşe aldım ve süre bitince kapattım)
  6. pişen reçeli tencerede kapağı açılana kadar bekletin,daha sonra kavanoza doldurun
REÇELİ NORMAL TENCEREDE DE YAPABİLİRSİNİZ, O ZAMAN LİMONU SONRADAN EKLEYİN,PİŞME SÜRESİNİ 30 DK OLARAK AYARLAYIN VE SÜRE SONUNDA LİMONU EKLEYİP 5- 10 DK DAHA PİŞİRİN, OCAĞI KAPATIN

Yorumlar

  1. Denedim harika oldu. Herkese tavsiye ederim. Pişman olmazsınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim, aromatik lezzetli bir reçel oluyor:)

      Sil

Yorum Gönder

Yorum yapmak isteyen fakat google hesabı olmayanlar, anonim seçeneğini kullanarak yorum yazabilirler.
Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.