KAN PORTAKAL MARMELADI


Selam,
kan portakalı tükenmeden belki yapmak istersiniz diye marmelat halini paylaşmak istedim,benim tercihim genelde tüm meyvelerin marmelat hali:) taneli reçel şekli de güzel tabi ki ama ben suyu tanesi bir bütün halinde daha çok seviyorum:) neyse geçelim tarifine..

MALZEMELER
  • 1 kilo kan portakalı (ben sıkmalık kullandım)
  • 500 gram toz şeker
  • 500 ml su
  • yarım limon suyu
  • arzu ederseniz bir çubuk tarçın 
HAZIRLANIŞI
  1. portakalları yıkayın ,kabuklarını soyun ve beyaz kısımlarını da tamamen temizleyin daha sonra iri iri doğrayıp,çekirdeklerini alın
  2. portakalları tencereye alın üstüne şekeri ekleyin,bu şekilde 2-3 saat bekletin
  3. süre sonunda suyu ilave edip karıştırın ve ocağa alın
  4. kaynayana kadar yüksek ateşte pişirmeye başlayın, kaynadıktan sonra en kısık ateşe alın
  5. ara sıra oluşan köpüğünü alarak 30 dk pişirin,süre sonunda el blenderi ile püre haline getirin ve limonu ekleyip 5 dk daha pişirin, ocaktan alın
  6. marmeladı temiz kuru kavanozlara boşaltın oda ısısına gelince kapağını sıkıca kapatın 

Yorumlar