BAL KABAKLI MUHALLEBİ KUP


Bal kabağı mevsimiyse tatlı ,tuzlu her şekilde tüketmek lazım değil mi? ☺kabul ediyorum biraz kalorili ama şekerini azaltabilirsiniz ben öyle yaptım👍 yada şeker yerine bal kullanabilirsiniz,tercih sizin.

MALZEMELER
  • 2 büyük dilim bal kabağı
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 kahve fincanı su
  • 1,5 paket burçak bisküvi
  • muhallebisi için
  • 1 litre süt
  • 2 çorba kaşığı un
  • 3 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 7 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya

HAZIRLANIŞI
  1. bal kabağı yıkayın,küp küp doğrayın ve tencereye alın 
  2. üstüne suyu ve 3 kaşık şekeri ekleyin,karıştırın kabaklar yumuşayana kadar pişirin (dilerseniz püre yapın ben biraz taneli bıraktım)
  3. bisküvileri bir kaseye alın ve ufalayın
  4. muhallebi malzemelerini tencereye alın,çırpıcıyla karıştırın ve ateşe koyun,sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirin
  5. kup yada kaselerin tabanına bir kat bisküvi koyun,üstüne kabak tatlısı,muhallebi,bisküvi ve kabak tatlısı olarak sıralayın,en üstünü de kalan bisküvi ile süsleyin (bu ölçülerde ,benim kullandığım kuplarda 7 adet çıktı)
  6. hazırladığınız kupları buzdolabında soğutarak servis edin

Yorumlar