TARÇINLI MİSKET KURABİYE


Bugün sizleri tarçınlı misket kurabiyeyle selamlamak istedim,öyle güzel bir kurabiye reçetesi ki 15 gün kavanozda kalsa ilk günkü tazeliğini, ağızda dağılan kıvamını koruyor,deneyin derim sevgiler.

MALZEMELER
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 125 gram oda sıcaklığında tereyağ
  • 3 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 paket vanilya
  • 4-5 çay bardağı un (aldığı kadar, ben 4,5 bardak kullandım)
  • bulamak için
  • 1 su bardağı kadar pudra şekeri
  • 1 çorba kaşığı tarçın

HAZIRLANIŞI
  1. yumurtayı yağları ve şekeri karıştırma kabına alın,bütünleşene kadar karıştırın
  2. vanilyayı ve kontrollü olarak unu ilave edin 
  3. ele yapışmayan bir hamur elde edin
  4. hamuru ikiye bölün,iki parçayı da uzun rulo haline getirin ve ruloları birer cm kalınlığında dilimleyin
  5. daha sonra dilimlediğiniz parçaları misket şeklinde yuvarlayarak yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin
  6. 175 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dk,kurabiyeler renk alana kadar pişirin 
  7. pişen kurabiyeleri tepside, oda sıcaklığında soğutun
  8. üstü için pudra şekeri ve tarçını karıştırın,soğuyan kurabiyeleri karışıma bulayın
  9. kavanoza doldurup saklayın çayla, kahveyle ikram edin afiyetle..
Bu malzemelerden 50 adet kurabiye çıkıyor,ben hamurun bir kısmını yuvarlamaya üşenince ☺tezgahta açtım,arasına tahin sürdüm ve rulo yapıp keserek tepsiye dizdim alttaki fotoğraf da bu kurabiyeye ait , bu da ikinci bir çeşit olarak aklınızda bulunsun👀👌

Yorumlar