YER FISTIKLI ÇİKOLATALI PASTA


Selam,
yoğun çikolatalı pastaları seviyorsanız ,bu pasta da favoriniz olacak👍 aslında görüntüsü çok hoşuma gitmediği için yazmakta kararsız kaldım ancak pastanın tadı ,kıvamı çok beğenilince eklemeye karar verdim:) kendim de artan pastadan ertesi gün yedim ve çikolata aşığı biri olarak gerçekten çok beğendim ,durdukça daha da mı güzelleşti bana mı öyle geldi bilemiyorum:) neticede güzel bir çikolatalı pasta oldu,denemek isterseniz geçelim tarifine ⇣
KEK HAMURU İÇİN (200 ml bardak ile)
  • 4 yumurta
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 3 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 3 kahve fincanı un (Türk kahvesi fincanı)
  • 5 çorba kaşığı kaynar su
KEKİ ISLATMAK İÇİN
  • 2 çorba kaşığı granül kahve
  • 1 nescafe fincanı sıcak su
ARASINA
  • 4 paket,80 gramlık bitter çikolata
  • 400 ml krema
  • 2 çorba kaşığı fıstık ezmesi
ÜSTÜNE
  • 1 su bardağı kabuksuz yer fıstığı
  • 4 çorba kaşığı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı su
  • 200 ml krema
HAZIRLANIŞI
  1. hamuru için yumurta,şeker ve yağı krema kıvamına gelene kadar çırpın ,kalan malzemeleri de ekleyip karıştırın
  2. hamuru,yağlı kağıt serilmiş,orta boy kelepçeli kalıba dökün,160 derecede yaklaşık 30 dk pişirin (kürdan testi uygulayın,temiz çıkıyorsa pişmiştir) fırından alın ve soğumaya bırakın
  3. arası için kremayı kaynama noktasına gelene kadar ısıtın ocaktan alın,çikolataları kırarak kremaya ekleyin ve karıştırarak eritin,fıstık ezmesini de ekleyip karıştırın,soğumaya bırakın
  4. üstü için şeker ve suyu ufak bir tencereye alarak karamel haline getirin,fıstıkları ekleyip 2 tur çevirin,kremayı ilave edin ve hızlıca karıştırın (karıştırdıkça katılaşan şeker yeniden eriyecek) sos koyulaşana kadar pişirin sonra ocaktan alın,soğutun
  5. keki ortadan ikiye kesin,alt parçasını servis tabağına yerleştirin ve sıcak suda erittiğiniz kahvenin yarısıyla ıslatın
  6. soğumuş olan çikolata kremasını üstüne döküp yayın
  7. kekin diğer parçasını kremanın üstüne kapatın ve kalan kahveyle ıslatın
  8. son olarak en üste fıstıklı karameli döküp yayın
  9. tamamlanan pastanın üstünü kapatarak buzdolabında 1 gece dinlendirin
  10. ertesi gün dilimleyerek servis edebilirsiniz,afiyet olsun
NOT: ÖZELLİKLE KARAMEL KISMINI İYİCE SOĞUTUN BENİM GİBİ SABIRSIZ
OLMAYIN:) KARAMELİ SOĞUTMADAN KULLANDIĞIM İÇİN FOTOĞRAFTA GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ ÜSTÜNDEN FAZLACA AKTI,O NEDENLE SİZ İYİCE SOĞUTMADAN KULLANMAYIN LÜTFEN SEVGİYLE KALIN..

Yorumlar