MUZLU PRATİK ALMAN PASTASI


Selam,
çocukluğumuzda pastanelerin önünden geçerken gözümüze çarpan Alman pastaları vardı,özellikle porsiyonluk olanları:) şu aralar çok görmesek de unutulmaz tatlar arasındadır.
Ben pratik yapımıyla bu pastayı da sevdim,sadece ben değil tadanlar da çok beğendiler,bildiğiniz gibi Alman pastası mayalı hamurdan yapılıyor,ama ben mayasız pandispanya/kek gibi yaptım hem daha pratik hem de puf puf hafif oldu,öneririm.

KEKİ İÇİN MALZEMELER
  • 2 büyük boy yumurta
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 3/4 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • yarım limon kabuğu rendesi
KREMASI İÇİN
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta sarısı
  • 1/2 su bardağı un
  • 1 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 2 küçük yada 1 büyük boy muz

HAZIRLANIŞI

  1. kek için yumurta ve şekeri mikserle beyazlaşana kadar çırpın
  2. yağı,limon kabuğunu ve sütü ekleyip tekrar çırpın
  3. kuru malzemeleri eleyerek ilave edin,karıştırın
  4. 22 santim çapında yuvarlak kek kalıbına yağlı kağıt kaplayın,kek hamurunu içine boşaltın ve 160 derecede yaklaşık 30 dk pişirin (kürdan testi uygulayın,temiz çıkıyorsa pişmiştir)
  5. pişen keki fırından alın soğutun
  6. kreması için muz hariç malzemeleri tencereye alın,karıştırarak koyulaşana kadar pişirin
  7. pişen kremanın içine muzu doğrayın ,karıştırın
  8. soğuyan keki iki parçaya kesin,arasına kremayı döküp yayın ve kekin diğer parçasını üstüne kapatın
  9. en üste de pudra şekeri serpin,Alman pastası hazır afiyet olsun..

Yorumlar