MAGMA KEK


Selam.
yeni yıl hepimize sağlık,huzur,bereket getirsin ,ülkemiz ve insanlık için iyi bir yıl olmasını dilerim.
Yeni yılda ilk tarifimiz de tatlı olsun diyerek bu lezzetli keki paylaşmak istedim.
Kek ortasındaki muhallebi ile gerçekten yiyenler tarafından çok beğeniliyor,ben muhallebi kısmını biraz akışkan yaptım,eğer daha katı kıvamda yapmak isterseniz sütü 1 bardak eksiltin, sevgiler..

MALZEMELER (200 ml bardak ile)

KEKİ İÇİN
  • 3 ufak boy yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 2 dolu çorba kaşığı kakao
  • 2 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı çekilmiş fındık
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
MUHALLEBİSİ İÇİN
  • 4 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 5 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 çorba kaşığı tereyağ
HAZIRLANIŞI
  1. önce muhallebi için malzemeleri tencereye alın,karıştırarak koyulaşana kadar pişirin ve soğumaya bırakın
  2. kek için yumurta ve şekeri çırpın,yağı sütü ekleyin tekrar çırpın
  3. kuru malzemeleri ekleyin ve homojen bir şekilde karıştırın
  4. yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş ,orta boy kek kalıbına hamuru boşaltın (ben kelepçeli kullandım)
  5. ortasına soğumuş olan muhallebiyi dökün
  6. 160-170 derecede yaklaşık 45 dk pişirin (kek kısmına kürdan batırıp kontrol edin temiz çıkıyorsa pişmiştir)
  7. pişen keki oda ısısına gelene dek bekletin,daha sonra kalıptan dikkatlice çıkartarak servis tabağına aktarın
  8. 2-3 saat buzdolabında dinlendirin ve servis edin,afiyet olsun

Yorumlar