KARNABAHAR KISIRI


Selam,
uzun zamandır denemek istediğim karnabahar kısırını son olarak Ardanın mutfağın'da izleyince yapmaya karar verdim:) şimdiye kadar pek çok yemek sitesinin paylaştığı diyet kısır diyebileceğimiz bir tarif,bana göre gerçek kısırın yerini tutmasa da lezzetli yapıldığında ve diyetteyseniz seversiniz:) ben evde olan malzemelerle yaptım,siz içine bol yeşillik ekleyebilirsiniz afiyetle..

MALZEMELER
  • 1 küçük boy karnabahar
  • 1 adet kuru soğan
  • 3-4 çorba kaşığı zeytinyağ
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 2 adet yeşil köy biberi (ben kavururken kattım,çiğ olarak kullanabilirsiniz)
  • 1 diş ezilmiş sarımsak
  • 1 avuç kırık ceviz
  • damak tadınıza göre tuz,kimyon,kırmızı toz biber
  • SOSU İÇİN
  • 1 çorba kaşığı nar ekşisi
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağ
  • yarım limon suyu
HAZIRLANIŞI
  1. karnabaharı çiçeklere ayırıp yıkayın ve robotta çekin
  2. yemeklik doğradığınız soğanı ,doğranmış biberi ve yağı tavaya alıp kavurun,salçayı ekleyin ve kokusu çıkana kadar çevirin
  3. karnabaharı da ekleyip,kavurun
  4. kavrulan malzemeleri geniş bir kaseye alın
  5. sarımsağı,cevizi ve katmak istediğiniz doğranmış yeşillikleri  ekleyip güzelce karıştırın,ayrı bir kapta sosunu çırpın kısıra ekleyin tekrar karıştırın ve servis tabağına alın
  6. üstünü cevizle süsleyip servis edebilirsiniz

Yorumlar