HAŞHAŞLI KAHVE ŞERBETLİ ISLAK KURABİYE


Selam.
geçenlerde misafirlerim için bu nefis kurabiyeleri pişirdim,diyette olduğum için ben tadamadım ama yiyenler kendini durduramadı 1,2,3 derken kurabiyeler bitti:) yani şiddetle öneririm sevgiler.

MALZEMELER HAMURU İÇİN
  • 125 gram tereyağ (oda ısısında)
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket vanilin
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 2-2,5 su bardağı un (unun markası cinsi fark edebilir ben 2 bardak kullandım)
ÜSTÜNE
  • 1 su bardağı mavi haşhaş
ŞERBETİ İÇİN
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı nescafe
HAZIRLANIŞI
  1. önce şerbeti için malzemeleri ufak bir tencereye alın ve karıştırın,ocakta 10 dk kaynatın,soğumaya bırakın
  2. hamuru için yağ,şeker ve yumurtayı karıştırma kabına alıp,karıştırın
  3. kalan malzemeleri de ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde edin (unu en son kontrollü olarak ekleyin)
  4. hazırladığınız hamurdan ufak toplar yapın ve haşhaşa bulayın
  5. yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye kurabiyeleri dizin
  6. 170 derecede yaklaşık 25 dk pişirin (kurabiyelerin altına bakınca ve yukarıdaki fotoğraftaki gibi üstü çatladıysa piştiğini anlarsınız)
  7. pişen kurabiyeleri fırından alın 5 dk kadar ilk sıcaklığının çıkmasını bekleyin,daha sonra teker teker hazırladığınız şerbete batırıp 10 saniye kadar tutun ve servis tabağına dizin
  8. nefis kurabiyeler servise hazır afiyet olsun

Yorumlar