KARA DUT REÇELİ

Merhabalar,
Kara dut reçelini ilk kez denedim ve çok beğendim sizlerle de paylaşmak istedim
reçel yada marmelatları,çeşitli ancak az yapıyorum öyle kavanoz kavanoz yapmıyorum sürekli aynı şeyi yemektense çeşitli meyvelerle az az yapmak daha mantıklı bence neyse geçelim yapılışına

malzemeler
  • 1 kilo kara dut
  • 3 su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı su
  • yarım limon suyu
yapımı

kara dutları varsa saplarını ayıklayıp yıkayın ve tencereye alın
üstüne şekeri ekleyin ve bir kaç saat bekletin
(kara dut çok sulanan bir meyve değil o nedenle çok bekletmenize gerek yok)

süre sonunda suyu ekleyip nazikçe karıştırın ve ocağa alın
şeker eriyene kadar ara sıra karıştırın, şekeri eriyince ateşi yükseltin

kaynamaya başlarsa, ocağı en kısık ayara alın ve ara sıra köpüğünü alarak 20 dakika kaynatın
süre sonunda limonu ekleyin, 5 dakika daha kaynatıp ocağı kapatın

reçeli kavanoza doldurup kapağını kapatın, yarım saatte bir ter düz çevirerek soğutun
(taneli reçelleri bu şekilde soğutursanız, kavanozun içinde taneleri eşit dağılmış olur)

kolay gelsin :)

Yorumlar