SÜT HELVASI


Selam,
evde kaldığımız bu günlerde mutfaktan da çıkmaz olduk:) bazen mecburiyetten bazen de damak zevkimiz için pişiriyoruz.
Ben de uzun zamandır denemek istediğim bu lezzeti,fırsat bu fırsat diyerek deneyeyim dedim:) ben lezzet dergisindeki reçeteyi uyguladım,biz beğendik size de öneririm👍sevgiler..
MALZEMELER
  • 100 gram tereyağ (ben sade yağ kullandım)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 silme su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 litre süt
  • fındık kırığı

HAZIRLANIŞI
  1. yağı tencereye alıp eritin,unu ekleyip kısık ateşte unun kokusu çıkana kadar kavurun
  2. sürekli karıştırmaya devam ederek yavaş yavaş sütü ekleyin
  3. şekeri ve vanilyayı da ekleyip,koyu muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırın
  4. birkaç dk kaynadıktan sonra ocaktan alın
  5. karışımı fırın kaplarına paylaştırın
  6. 200 derecede üstleri kızarana kadar fırında tutun (fırınınızın ızgarası varsa tepsiyi fırının üst rafına koyup,ızgara kısmını açabilirsiniz,kızarıklık derecesini siz belirleyin,çok kızarmış seviyorsanız sağdaki gibi,az kızarmış seviyorsanız da sol fotoğraftaki gibi olacaktır)
  7. oda sıcaklığına gelince üstlerini streçle kapatarak buzdolabında soğumaya bırakın
  8. servis ederken fındık kırığı serpin

Yorumlar