FIRINDA SAKIZLI MÜRDÜM ERİĞİ REÇELİ


Selam,
bu reçeli,sevgili @kymzhavva'nın sayfasına görüp kaydetmiştim bugün deneme şansım oldu ve beğendim sizlerle de paylaşayım dedim,öneririm sevgiler.

MALZEMELER
  • 1 KİLO MÜRDÜM ERİĞİ
  • 500 GRAM TOZ ŞEKER
  • 1 ÇORBA KAŞIĞI SİRKE
  • 1 PAKET DAMLA SAKIZLI VANİLİN YADA İKİ PARÇA DÖVÜLMÜŞ DAMLA SAKIZI (BEN VANİLİN KULLANDIM)
HAZIRLANIŞI
  1. erikleri yıkayın,çekirdeklerini çıkarıp istediğiniz şekilde doğrayın ve fırın tepsisine dizin
  2. üstüne şekeri ve sakızı serpiştirin,sirkeyi ekleyin (sirke hem parlaklık veriyor hemde bozulmasını önlüyormuş)
  3. 170 derecede ısıtılmış fırına verin,10-15 dk sonra sulanıyor kaşık yardımıyla alt üst edin
  4. 30 dk kadar pişirip kıvamına bakın,suyu yoğunsa fırından alın,değilse 5 dk daha pişirin
  5. reçeli soğuduktan sonra kavanoza aktarın

Yorumlar