PEKMEZLİ GÜLLAÇ


Selam,
ramazan bitmeden bir güllaç yapayım dedim çünkü daha sonra güllaç bulmak zorlaşıyor,bu kez şeker yerine pekmez kullandım ve sizlerle de paylaşmak istedim umarım dener beğenirsiniz sevgiler..

MAZLEMELER
  • 100 gram güllaç (yeni çıkan ufak paketlerden,kesilmiş halde )
  • 750 ml süt
  • 1 çay bardağı pekmez
  • haşhaş
  • damla çikolata
HAZIRLANIŞI
  1. sütü, pekmezi tencereye alın ve ısıtın (kaynatmayın sadece ısıtın)
  2. ufak kare bir borcamın dibine bir kepçe pekmezli süt dökün,üstüne güllaç yaprağı koyun
  3. güllaç yaprağı,süt sıralamasıyla kat kat döşeyin
  4. en üstüne kalan sütü dökün
  5. haşhaş ve damla çikolata serpiştirin
  6. güllaç tamamen soğuyunca üstünü streçleyip buzdolabında soğutun
  7. dilimleyerek servis edin, afiyet olsun
NOT: ben haşhaş ve çikolata ile süsledim ,siz dilediğiniz malzemeyi (fıstık,fındık,ceviz) kullanabilirsiniz

Yorumlar