ESMER SİMİT


Selam.
diyet yapıyoruz diye simit yemeyecek miyiz yani :) ara sıra da olsa tadımlık yiyeceğiz tabi,deneme amaçlı bu simitleri yaptım ve beğenildi ben de sizlerle paylaşmak istedim,aslında bildiğiniz mayalı hamuru tam buğday unu ile yaptım,boyutlarını da ufak tuttum siz büyük de yapabilirsiniz seçim sizin.

HAMURU İÇİN MALZEMELER
  • 2,5-3 su bardağı tam buğday unu (yarısını kepekli un kullandım)
  • 1 paket ınstant maya
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağ
  • 1 çay kaşığı bal
  • 1 silme tatlı kaşığı tuz
ÜSTÜNE
  • 3 çorba kaşığı kadar pekmez + su
  • susam yada haşhaş
HAZIRLANIŞI
  1. hamuru için mayayı,balı,yağı ve suyu karıştırın
  2. tuzu ve 2,5 bardak unu ekleyin (gerekirse yarım bardağı sonradan ilave edin)
  3. hamuru yoğurun,üstünü kapatıp 45 dk kadar mayalandırın
  4. tepsiye yağlı kağıt serin
  5. pekmezi yayvan bir kaseye alın ve biraz suyla açın
  6. susam yada haşhaşı tabağa alın
  7. mayalanan hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar koparın ve uzun şeritler haline getirin
  8. şeritleri döndürerek yuvarlayın,uçlarını birleştirin
  9. önce pekmezli suya,sonra susama bulayıp tepsiye dizin,10 dk da tepside bekletin
  10. 175 derecede ısıtılmış fırında simitler kızarana kadar pişirin (fırına göre süre değişebilir yaklaşık 35-40 dk)
  11. çıtır simitler hazır afiyet olsun:)

Yorumlar