KUMLU PASTA (bisküvili ıslak kek)


Selam,
bu tarifi instagram'da @mutfakcandir adlı sayfada görüp kaydetmiştim,sonra bir baktım benden başka herkes yapmış:) ben biraz ölçülerle oynayarak kendime göre hazırladım.
Hem pasta hem de ıslak kek olarak adlandırabileceğimiz bir tarif, pastayı geçen cumartesi arkadaş toplantımıza götürdüm tadanlar çok beğendi dersem lezzeti hakkında bir fikir vermiş olurum sanırım:) öneririm sevgiler...

MALZEMELER
KEKİ İÇİN (200 ml bardak ile)
  • 3 büyük boy yumurta
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
KEKİ ISLATMAK İÇİN
  • 1 su bardağı süt
KREMASI İÇİN
  • 1 su bardağı su
  • 4 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker (ben yarım bardak kullandım)
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 2 çorba kaşığı un
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 2 çorba kaşığı konyak (isteğe bağlı)
ÜSTÜNE
  • 1 paket yulaflı yada kepekli bisküvi (burçak türü)
  • süslemek için vişne,çilek yada yeşil fıstık kullanabilirsiniz

HAZIRLANIŞI
  1. kek için yumurta ,şeker ve yağı mikserle güzelce çırpın,diğer malzemeleri de ekleyip karıştırın ve yağlanmış kare bir fırın kabına boşaltıp,düzeltin.160 derecede yaklaşık 35 dk pişirin (kürdan testi yapın temiz çıkıyorsa pişmiştir fırından alın)
  2. fırından aldığınız keki 10 dk soğutun,üstünü yer yer kürdanla delin ve 1 bardak sütle ıslatın
  3. kreması için malzemeleri tencereye alın ve karıştırın,ocağa koyun sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirin ve ıslattığınız kekin üstüne dökün (konyak eklemek isteyenler en son krema pişince ekleyin ve karıştırın)
  4. bisküviyi elinizle yada robotta ufalayın ve pastanın üstüne yayın
  5. pastayı kare dilimler halinde kesin dilediğiniz gibi süsleyin 
NOT: pastayı,üstünü streçle kapatarak 1 gece dinlendirmenizi öneririm

Yorumlar