DAMLA ÇİKOLATALI SELANİK GEVREĞİ

Selam,
Selanik gevreğini ,bir çay davetinde tattım ve çok beğendim orjinalinde anasonlu olarak yapılmıştı,anason tadını seviyorsanız mutlaka öyle yapın derim gerçekten güzeldi, ben evde anason olmadığından damla çikolatalı yaptım tercih sizin :)
MALZEMELER
  • 1 su bardağı sıvı yağ (ben fındık yağı kullandım)
  • 1 su bardağı toz şeker (çikolatalı yaparsanız şekerden 2 kaşık eksiltin)
  • 2 su bardağı un
  • 4 adet orta boy yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 2 çorba kaşığı anason yada yarım su bardağı damla çikolata

HAZIRLANIŞI
  1. yumurta ve şekeri çırpın
  2. diğer malzemeleri de ekleyip güzelce karıştırın
  3. orta boy, kare yada dikdörtgen bir fırın kabına yağlı kağıt serin ve malzemeyi içine boşaltıp, düzeltin
  4. 160 derecede yaklaşık 30 dakika, kek kıvamında pişirin
  5. pişen kek biraz soğuduktan sonra önce şeritler halinde kesin ,kestiğiniz şeritleri de ikişer santim kalınlığında dilimleyin
  6. hazırladığınız dilimleri fırın tepsisine yada teline yatay şekilde dizin ve tekrar 150 derecede fırına verin
  7. yaklaşık 20 dakika daha fırında tuttuktan sonra Selanik gevrekleri hazır olacaktır, oda ısısında soğutun ister çay isterseniz de kahvenizin yanında afiyetle tüketin :)

Yorumlar