PORTAKALLI KEK

Yılbaşı gecesi için yaptığım portakallı keki sizlerle de paylaşayım istedim, portakal aromasından hoşlananlar için lezzetli bir reçete

MALZEMELER
  • 2 yumurta
  • 1 portakalın suyu ve rendelenmiş kabuğu
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 er paket vanilya ve kabartma tozu
  • 2 su bardağı un (ben 1 bardağını tam buğday unu kullandım)
  • yarım su bardağı sıvı yağ
HAZIRLANIŞI
  1. yumurtaları, portakal suyu ve rendesini karıştırma kabına alıp çırpın
  2. üstüne şekeri,yoğurdu ve yağı ekleyin tekrar çırpın
  3. vanilya ,kabartma tozu ve unu ilave edin ve spatulayla karıştırın
  4. yağlanmış orta boy kek kalıbına hamuru boşaltın (ben silikon kalıp kullandım yağlamadım sadece su ile ıslatıp suyunu döktüm)
  5. 160 derecede yaklaşık 45 dakika pişirin (fırına göre süre değişir 35 dakika sonra bir kürdan batırıp kontrol edin temiz çıkıyorsa pişmiştir fırından alın) 
  6. biraz sıcaklığı geçince keki kalıptan çıkartın ve servis tabağına alın
  7. soğuduktan sonra üstüne pudra şekeri serpin afiyet olsun

Yorumlar