SÜNGER TATLISI


Merhabalar,
nefis bir tatlı reçetesi paylaşmak istiyorum
çok pratik ve çok lezzetli tatlı sevenler hadi hemen mutfağa denemeyen kalmasın:)

hamuru için:
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt yada yoğurt (ben süt kullandım)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
şerbeti için:
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su (oda sıcaklığında)
hamuru için yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpın
diğer malzemeleri de ekleyip karıştırın

malzemeyi yağlanmış kare yada dikdörtgen bir kalıba boşaltın
kalıbı bir kaç kez tezgaha vurun (böylece hem hamuru yaymış olursunuz hemde içindeki havanın çıkmasını sağlarsınız)

160 derecede üstü kızarana kadar pişirin
(kek gibi kürdan testi uygulayın)

tatlı pişerken şerbeti için suyu ve şekeri bir kasede karıştırın
karıştıra karıştıra suyun içinde şekeri eritin
bu tatlının özelliği şerbetinin pişmemesi yani soğuk olarak kullanılıyor
pişen tatlıyı fırından alın
5 dakika bekleyin ve sonra soğuk şerbeti üzerine gezdirin
(ben şerbeti, eşit dağılsın diye kaşık kaşık yedirerek döktüm)

şerbetini çekip oda sıcaklığına gelen tatlı servise hazırdır
eğer hemen servis etmeyecekseniz benim gibi, üstünü streçle kapatıp buzdolabında muhafaza edin
yanında Maraş usulü dondurma ile servis yapmanızı tavsiye ederim
nefis tatlınız hazır afiyet olsun :)

Yorumlar