KİNOA SALATASI


Merhabalar:)
Kinoayı büyük marketlerden birinde görüp,merak ettim ve aldım
daha sonra bununla ne yapabilirim diye internet den biraz araştırdım bir sitede kısır şeklinde yapılmıştı bir kaç kinoalı tarif de var bakmak isterseniz buradan bakabilirsiniz
ilk olarak pilav şeklinde denedim, sonra kalanıyla bu salatayı yaptım fikrimi sorarsanız salata olarak daha çok sevdim
kinoa için biraz bulgura benziyor diyebiliriz ayrıca susamın yerken ağzınıza gelen o çıtırtısı kinoa da var bilmem anlatabildim mi :)

ben salatayı evdeki olan malzemelerimle yaptım sizlerde istediğiniz malzemeyi ekleyebilirsiniz örneğin nar,ceviz,mısır,maydanoz gibi
araştırdığım kadarıyla kinoanın çok faydalı bir yiyecek olduğunu söyleyebilirim, proteinden zengin yağdan fakir, kolesterol yok,A,B,C,D,E,K vitaminleri içeriyor, kansızlığı önlüyor,kabızlığı önlüyor denemenizi tavsiye ederim sevgiler..
  • 1,5 su bardağı kinoa
  • 2 su bardağı su
  • 2 adet doğranmış çarliston biber
  • 1 su bardağı haşlanmış kuru börülce
  • 1 adet yemeklik doğranmış kuru soğan
  • 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı toz sarımsak
  • 1 limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
öncelikle kinoayı iyice yıkayın ve 1 saat suda ıslatın süzün, tencereye alın üstüne 2 bardak suyu ekleyip suyu çekene kadar pişirin
pişen kinoayı geniş bir kaseye aktarın

biberi ve soğanı yağla birlikte bir tavaya alın ve hafif yumuşayana kadar kavurun sarımsağı ekleyin karıştırın ve yağıyla birlikte kinoaya ekleyin
haşlanmış börülceyi de ilave edip karıştırın

tuzu ve limonu ilave edin hepsini bir harmanlayıp servis tabağına alın
üstüne minik domateslerden yerleştirin
sağlıklı, besleyici salatanız hazır afiyet olsunnn..

Yorumlar