KEMAL PAŞA TATLISI


Merhabalar,
bugün tatlı sevenleri mutlu edecek bir reçetemiz var genellikle hazır olarak aldığımız Kemal Paşa tatlısını bu kez evde denemek istedim sonuçtan memnun kaldım,yiyenlerde mutluydu:) yani bence denemeye değer geçelim tarifine
malzemeler:
  • 3 yemek kaşığı oda sıcaklığında margarin
  • 2 yumurta
  • 1 çay kaşığı karbonat (ben kabartma tozu kullandım)
  • 150 gr lor peyniri
  • 2 su bardağı + 2 yemek kaşığı un
şerbeti için:
  • 3 su bardağı su
  • 3 su bardağı toz şeker
  • yarım limon suyu
yapımı:
  1. margarin,peynir ve yumurtayı bir kaba alıp elinizle ezerek karıştırın,yoğurmaya başlayın
  2. karbonat yada kabartma tozunu ekleyin
  3. azar azar unu ilave ederek hamuru toparlayın
  4. hamurdan misket büyüklüğünde toplar yapıp,yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin
  5. 180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin
  6. şerbeti için su,şeker ve limonu 5 dakika kadar kaynatın
  7. fırından aldığınız tatlınızı 5 dakika bekletip ilk sıcaklığı geçtikten sonra şerbete atın ve şerbeti 5 dakika daha kaynatıp ocaktan alın
  8. tatlıyı ara sıra ters yüz ederek şerbetin içinde soğumaya bırakın

şerbeti çekip dinlenen tatlınız servise hazır,ben üstlerine Hindistan cevizi serptim
isterseniz yanına kaymak koyarak servis edebilirsiniz
afiyet olsunnn

not: tatlının hamuru ele yapışan bir kıvamda oluyor böyle olmalı fazla un eklemeyin , hamuru toparladıktan sonra 15 dakika kadar buzluğa atın böylece rahat şekillendirebilirsiniz

Yorumlar