ÇİLEKLİ TART


çilek sevenler bu tartı beğenecekler denemenizi öneririm

hamuru için:
1 yumurta
6 kahve fincanı un (Türk kahvesi )
125 gr tereyağ veya margarin ( oda ısısında )
2 kahve fincanı pudra şekeri
1 çay k. kabartma tozu

kreması için:
4 su b. süt
2 çorba k. mısır nişastası
2 çorba k. un
5 çorba k. toz şeker
1 vanilya
1 yumurta sarısı
1 tatlı k. margarin

üstüne : 250 gr temizlenmiş yıkanmış çilek

hamuru için malzemeleri yoğurun ve yağlanmış tart kalıbına kenarlarını yükselterek yayın düzeltin
çatalla birkaç yerinden delin ki fazla kabarmasın
orta derecede ısıtılmış fırında hamur pembeleşene kadar pişirin
pişen hamuru fırından alıp soğumaya bırakın

kreması için sütü bir tencereye koyun
unu ve nişastayı ekleyip ocağa koymadan karıştırın
daha sonra şekeri ve vanilyayı ekleyin ve ocağa alın
koyu muhallebi kıvamına gelene dek devamlı karıştırın
koyulaşmaya başladığı zaman yumurta sarısını ve margarini ekleyip hızlıca karıştırın
bir taşım daha kaynatıp ocaktan alın ılımaya bırakın
oda sıcaklığına geldiğinde hamurun üzerine döküp düzeltin

üstüne çilekleri dilediğiniz şekilde kesip dizin
ben üstüne hindistan cevizi serptim sizler dilerseniz rendelenmiş çikolata serpebilirsiniz

benim kalıbım biraz ufak olduğundan malzemeden birazcık çaldım:) ve 4 tane ufak tartolet çıkardım
afiyet olsun...


not: servisten sonra artan tartı üstünü kapatarak buzdolabında muhafaza edin

Yorumlar