HAVUÇLU BALLI TAM BUĞDAY UNLU KEK (şekersiz)


Selam,
kek sevip de yiyemeyenler, kilo sorunu yaşayanlar burada mı ? :) sizler için hafif bir kek tarifi yapmaya çalıştım, evet kabul edelim ki bol yağlı,çikolatalı leziz kekler kadar olmasa da bal ilavesi ile kek krizinize bir çözüm olacaktır :) dilerseniz keke ceviz yada fındık da ekleyebilirsiniz ,son olarak hatırlatmakta fayda var tüm malzemeler oda ısısında olmalı sevgiler.
MALZEMELER
  • 2 adet büyük yumurta
  • 3 çorba kaşığı dolusu bal
  • 2 adet büyük boy havuç rendesi
  • 1 su bardağı yarım yağlı süt
  • yarım su bardağı sıvı yağ (ben ay çiçek kullandım)
  • 2,5 su bardağı tam buğday unu
  • 1 paket kabartma tozu
HAZIRLANIŞI
  1. yumurtayı güzelce çırpın, yağı, sütü ,balı ekleyip tekrar çırpın
  2. havucu ,unu, kabartma tozunu da ilave edip homojen bir şekilde karıştırın
  3. yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş orta boy bir kek kalıbına hamuru boşaltıp, düzeltin
  4. 160 derecede yaklaşık 40 dakika pişirin (fırına göre süre değişebilir kürdan testi yaparak kontrol edin)
  5. pişen kekiniz ılıyınca kalıbından çıkararak servis tabağına alın
  6. servis ederken dilimlerin üzerine bal gezdirin afiyet olsun

Yorumlar

  1. Tam aradığım tarif. Bugün yapacağım 👌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu oldum,denerseniz yorumunuzu bekliyorum, sevgililer

      Sil

Yorum Gönder

Yorum yapmak isteyen fakat google hesabı olmayanlar, anonim seçeneğini kullanarak yorum yazabilirler.
Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.