4.03.2016

KIYMALI BULGUR PİLAVI


Selammm :)
hepimizin bildiği bulgur pilavını ilk kez kıymalı olarak denedim, yapanları duymuştum ama ben hiç denememiştim ,kıymalı tatları seven biri olarak ben beğendim sizde deneyebilirsiniz.

MALZEMELER
  • 2 su bardağı pilavlık bulgur
  • 4 su bardağı su yada et , tavuk suyu
  • 1 çorba kaşığı salça
  • 1 çorba kaşığı tereyağ yada yarım çay bardağı zeytinyağ tercih sizin
  • 1 domates rendesi
  • 1 adet küp doğranmış kuru soğan
  • 1 adet ufak doğranmış çarliston biber
  • 100 gram kıyma
  • damak tadınıza göre tuz, karabiber, kimyon
HAZIRLANIŞI
  1. bulguru yıkayın süzgeçte bekletin
  2. tencereye yağı koyup eritin, soğanı ve biberi ve kıymayı ekleyip kavurun
  3. salçayı ilave edip 2 tur çevirin
  4. domatesi ekleyip karıştırın
  5. bulguru ilave edin ve 2-3 tur daha çevirin
  6. son olarak suyu ve baharatları ekleyip karıştırın
  7. tencerenin kapağını kapatıp kaynamaya bırakın,kaynayınca altını kısın ve suyunu çekene kadar ara sıra karıştırarak pişirin
  8. pilavı 10 dakika dinlendirip sıcak servis edin ,yanında yoğurdu unutmayın :) afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

değerli yorumlarınız için teşekkürler
yorum yapmak isteyen fakat Google hesabı olmayanlar, yorumlama biçiminde bulunan anonim seçeneğini kullanarak yorum yapabilirler