KARIŞIK ÜZÜM REÇELİ

Merhabalar,
buzdolabındaki üzümler gözüme çok görününce bir kısmı ile reçel yapmak istedim ,üzüm reçelini ilk kez yapacağım için ziyan etmemek için az miktarda yaptım bloglara biraz göz attım farklılıklar olsa da genellikle benzer reçeteler gördüm, ben Refika'nın mutfağının reçetesinden esinlenerek denedim.

MALZEMELER
  • 450 gram karışık üzüm tanesi (siyah ve yeşil üzüm karışık kullandım)
  • 200 gram toz şeker 
  • 1 çay bardağı su
  • 1 limon suyu
HAZIRLANIŞI

üzümleri tencereye alın, üstüne şekeri ekleyin ve ezmeden harmanlayın
tencerenin kapağını kapatın,bu şekilde bir gece oda ısısında bekletin
ertesi gün tencereye suyu da ekleyip ocağa alın kaynayana kadar ateşi yüksek tutun ,kaynadıktan sonra en kısık ayara getirin
ara sıra tencereyi sallayarak 30 dakika pişirin (kaşıkla karıştırmayın üzümler fazla ezilebilir)
süre sonunda limonu ekleyip 10 dakika daha pişirin
temiz kavanoza doldurup kapağını kapatın

KOLAY GELSİN :)

Yorumlar