PASTANE PİDESİ

Selam,
eski pidelerin tadı yok mu yoksa bana mı öyle geliyor bilmiyorum, internet de pide tariflerine göz gezdirirken istediğime yakın olan bu reçeteyi yapmaya karar verdim belki sizde denemek istersiniz, tarif  Meryem'in mutfağından

MALZEMELER
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
  • 1 su bardağı ılık süt
  • yarım su bardağı ılık su
  • 1 paket ınstent maya
  • 1 yumurta akı
  • 1 tatlı kaşığı tuz ve toz şeker
  • 3,5 su bardağı un (klasik ufak bardaklardan)
  • üstüne: 1 yumurta sarısı, çörek otu 
HAZIRLANIŞI

hamur malzemelerini bir kaba alıp yoğurun ve üstünü kapatıp 1 saat mayalandırın
mayalanan hamuru iki eşit parçaya bölün
her bir parçayı unladığınız tezgahta elinizle büyüterek ,yuvarlak olacak şekilde açın ve unlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin
hamurun üstüne bir bıçakla kare kare izler yapın
yumurta sarısı sürün ve çörek otu serpin
180 derecede ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişirin


NOT: ben unun 1 bardağını ,tam buğday unu kullandım

AFİYET OLSUN

Yorumlar