ÇİÇEK EKMEK

Merhabalar,
ara sıra da olsa evde küçücük fırınımın imkanlarıyla ekmek yapmak hoşuma gidiyor :)
çiçek ekmek gerçekten lezzetli bir ekmek oldu ,tarif 40 fırın ekmek sitesinden

malzemeler ( klasik 200 mililitrelik su bardağı kullandım )
  • 2,5 silme su bardağı un (ben 1 bardağını tam buğday unu kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı ınstent maya
  • 1 çay kaşığı şeker yada 1 çorba kaşığı bal
  • 1 çay kaşığı tuz
  • yarım su bardağı ılık süt
  • yarım su bardağı ılık su
  • 20 gram yumuşak tereyağ ( 1 çorba kaşığı kadar )
  • üstüne: 1 yumurta sarısı, çörek otu
yapımı

suyu, sütü, mayayı ve şekeri kapta birleştirip , karıştırın
yağı ilave edin, tuzu ve unu ekleyip yoğurun
hamurun üstünü temiz bir bezle örtüp 1 saat mayalandırın
süre sonunda hamuru alıp bir kez yoğurun ve hamuru 7 eşit 1 büyük olacak şekilde 8 parçaya ayırın, her birini elinizle yuvarlayın

yaklaşık 20-22 santim yuvarlak bir kek yada fırın kabını hafif unlayın, böldüğünüz parçalardan büyük olanını kabın ortasına yerleştirin, diğer 7 parçayı da etrafına birleşik olarak dizin
ekmeğin üstüne yumurta sarısını sürün , topların ortasına çörek otu serpin
hazırladığınız ekmeği 15 dakika da bu şekilde bekletin
daha sonra pişmesi için fırına atabilirsiniz



ben kendi fırınımı 175 derecede ısıtıp, kızarana kadar pişirdim
süre yazmıyorum çünkü fırına göre değişebilir üstü renk alıp kızarınca pişmiştir

fırından aldığınız ekmeği temiz bir mutfak bezinin üstüne çıkarın bu şekilde soğutun

kolay gelsin..

Yorumlar

  1. Sevgili gülce sizin de çiçek ekmeğiniz çok güzel olmuş pufuduk pufuduk kabarmış.Tek fark ben üzerine yumurta sarısı sürmedim fırın ekmeklerine benzesin istedim BİR YERDE OKUMUŞTUM UN SU İLE BULAMAÇ YAPIYORDU AYNISINI YAPTIM.Sizin de elinize sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler evet bende o bulamaçı okumuştum ama henüz denemedim ,bir daha ki yapışımda denerim sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Yorum yapmak isteyen fakat google hesabı olmayanlar, anonim seçeneğini kullanarak yorum yazabilirler.
Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.