ŞAMBALİ

MALZEMELER
  • 2,5 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süzme yoğurt
  • 1 paket karbonat (ben kabartma tozu kullandım)
  • 10-12 tane tuzsuz fıstık
  • ŞERBETİ İÇİN: 2 su bardağı toz şeker, 3 su bardağı su, 2-3 damla limon suyu
YAPIMI

önce şerbeti için şekeri ve suyu şurup 10 dakika kaynatın ,limonu ekleyip karıştırın ve ocaktan alın, soğumaya bırakın
irmik,şeker,yoğurt ve kabartma tozunu karıştırma kabına alın,bir spatula yardımıyla homojen bir şekilde karıştırın
yağladığınız orta boy kare bir fırın kabına boşaltın ve bastırarak düzeltin
üstüne fıstıkları yerleştirin (evde fıstık olmadığı için dolmalık fıstık kullandım :))


180 derecede ısıtılmış fırında iyice kızarana kadar pişirin

fırından alıp dilimleyin ve üstüne şerbeti dökün
(ben üstüne bir tepsi kapattım o şekilde soğuttum)
servisten 1 gün önce yapmanızı öneririm böylece tatlı iyice dinlenmiş oluyor ve daha rahat servis ediliyor ,aksi taktirde tatlının servis ederken dağılma riski olabiliyor
afiyet olsun..

Kaynak Ardanın mutfağı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapmak isteyen fakat google hesabı olmayanlar, anonim seçeneğini kullanarak yorum yazabilirler.
Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

Haftanın popüler tarifleri