ÇİKOLATA PARÇALI KURABİYE


Selam,
sizlerle nefis bir kurabiye tarifi paylaşmak istiyorum, tarif ,dışı kıtır içi yumuşak leziz bir kurabiye oluyor
mutlaka deneyin diyorum başka bir şey demiyorum :)

malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • yarım su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı Hindistan cevizi
  • yarım su bardağı kıyılmış fındık
  • 10 adet madlen çikolata
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 silme su bardağı un (bardak çok dolu dolu olmayacak)
yapımı:
yumurta ,şeker ve yağı kaba alıp, çırpma teliyle çırpın
Hindistan cevizini, fındığı ve parçalara böldüğünüz madlen çikolataları ekleyin
kabartma tozunu ve unu ilave edip, bir kaşıkla iyice karıştırıp bütünleştirin

kurabiye hamurundan bir tatlı kaşığı ile parçalar alarak, yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin
(hamur ele yapışan bir kıvamda oluyor ben tepsiye parça parça kaşıkla koymayı tercih ettim kurabiyelerin çok düzgün olmasına gerek yok)

180 derecede ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin
pişen kurabiyelere oda sıcaklığına gelene dek dokunmayın, daha sonra servis tabağına aktarın
kahvenizin yada çayınızın yanında afiyetle tüketin..
not: yaptığım ölçülerden 25 adet kurabiye çıktı

Yorumlar