TİRAMİSU

Merhabalar,
tiramisu profiterol den sonra en çok sevdiğim tatlıdır :)
bizim Türk mutfağında yapılanlar tabi ki orjinal tiramisu değil ama ben bu şekilde tercih ediyorum çünkü orjinalinde çiğ yumurta kullanılıyor ben sevmiyorum
tiramisuyu uzun zamandır yapmamıştım dün yapınca hemen resimleyip (bitmeden:)) sizlerle paylaşmak istedim aranızda denemeyen varsa öneririm işte tarifimiz

malzemeler:
  • 1 paket kedi dili bisküvi (savoyer)
  • üstüne serpmek için:yeterince kakao
muhallebisi için:
  • 1 litre süt
  • 2 paket vanilya
  • 7 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 kutu labne peyniri (200 gr)
sosu için:
  • 1 nescafe kupası kaynar su
  • 2 dolu yemek kaşığı nescafe
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı viski yada kahve likörü (opsiyonel , arzu ederseniz )

yapımı:
  1. labne hariç muhallebi malzemelerini tencereye alın karıştırın ocağı açıp sürekli karıştırarak koyu muhallebi kıvamı alana kadar pişirin
  2. biraz ılımasını bekleyip içine labneyi ekleyin ve mikserle pürüzsüz bir krema olana kadar çırpın
  3. bisküvileri, büyük boy kare yada dikdörtgen bir kabın tabanına 1 sıra dizin
  4. sos malzemelerini bir kasede karıştırın ve dizdiğiniz bisküvilerin üstüne kaşık kaşık dökün
  5. ıslattığınız bisküvilerin üzerine muhallebiyi döküp yayın , düzeltin
  6. soğuyunca üstünü streçle kapatıp buzdolabına kaldırın 1 gece bekletin
  7. servis yapacağınız zaman üstüne bir süzgeçle kakao serpin tüm yüzeyi kaplayın, dilimleyerek servis edin

afiyet olsunnn

Yorumlar