KÜLAHTA KEK


Selam,
külahta keki yaklaşık 1 yıl önce denemiştim tekrar paylaşmak istedim özellikle çocuklara yapılacak güzel bir sürpriz oluyor
istediğiniz kek tarifini uygalabilirsiniz ister kakaolu ister sade yada meyveli seçim sizin
benim yaptığım şekliyle yazıyorum deneyin derim:)

malzemeler:

2 adet yumurta
3 kahve fincanı toz şeker
yarım kahve fincanı sıvı yağ
2 kahve fincanı yoğurt
1 er paket vanilya ve kabartma tozu
3 çorba kaşığı kakao
4 çorba kaşığı un
dondurma külahı (tabanı düz olanlardan sivri olmayacak marketlerde satılıyor)

yapımı:
yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene dek mikserle çırpın
diğer malzemeleri de ekleyip tekrar çırpın
hamuru , külahların üstünde 1 er parmak boşluk kalacak şekilde doldurun
kenarları yüksek bir tepsiye külahları dizin
160 derecede yaklaşık 35 dk pişirin
keke kürdan batırıp kontrol edin temiz çıkıyorsa pişmiştir fırından alın
kekler oda sıcaklığına geldiğinde dilediğiniz gibi süsleyin
ben üstlerine çikolata sos sıktım ve fındık kırığına batırdım


afiyet olsunnn
not: ölçüler Türk kahvesi fincanıdır

Yorumlar