PASTANE POĞAÇASI


malzemelerimiz:

5,5 - 6 su bardağı un
1 yumurta
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ay çiçek yağı
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı toz şeker
1 paket instent maya

içine:
(ben kıymalı yaptım sizler dilerseniz peynirli yada patatesli yapabilirsiniz)
100 gr kadar kıymayı 1 doğranmış sivri biber, 1 soğan rendesi 1 tatlı k. sıvı yağ ile kavurdum 1 er çay k. tuz ve karabiber ekledim 1 tatlı k. salça ilave edip pişirdim

üstüne:
1 yumurta sarısı , çörek otu

yapımı:
karıştırma kabına sütü koyun
mayayı ve şekeri ekleyip elinizle karıştırın
yumurtayı ,yağı ve tuzu ekleyin karıştırın
azar azar unu ilave edin
çok katı olmayan bir hamur yoğurun hafif ele yapışacak
hamurun üstünü streçle kapatıp oda sıcaklığında iki katına çıkana kadar mayalandırın

mayalanan hamuru hafif un serperek 1 kez daha yoğurup toparlayın
ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp hafif unladığınız tezgahta elinizle açın
iç malzemeden koyup kapatın
tüm hamur bitince yağlı kağıt serili tepsiye dizin
üstüne yumurta sarısını sürün
çörek otunu serpin
10 dakika da tepside bekletin
daha sonra 170 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin
kolay gelsin:)

Yorumlar